Social media Rzeszów

Pojawienie się Internetu wywołało niewątpliwie duży wpływ na to, jak w ogóle wygląda współczesne życie. Jednak nawet Internet uległ dalszej zmianie, gdy pojawiły się różnego rodzaju media społecznościowe (tzw. social media), wśród których prym wiedzie Facebook. Co więcej, to medium, podobnie jak Twitter czy Instagram, stały się niesamowitymi nośnikami informacji.

Fakt, że głównym źródłem wiedzy dla wielu konsumentów stał się Internet, a zwłaszcza przestrzeń społeczności, wymagają podejmowania diametralnie innych działań marketingowych, niż miałoby to miejsce, gdybyśmy pozostali przy tradycyjnych przekaźnikach informacji. Dlaczego tak ważne jest, aby zadbać o rozwinięte social media? Rzeszów jest regionem, w którym widać coraz większą siłę przekazu internetowego, który zaczyna wyraźnie dominować nad tradycyjnymi mediami lokalnymi.

social media w Rzeszowie

Dlaczego potrzebujesz social media?

Posiadanie konta na Facebooku nie jest domeną jedynie ludzi młodych, ale staje się naturalne praktycznie dla ludzi w każdym wieku. Przeglądając wpisy zamieszczane przez znajomych na Facebooku, z pewnością zauważysz nieraz, że pojawiają się w sieci reklamy charakterystyczne dla Twojej konkurencji, a także w ten czy inny sposób docierają z przekazem do tych znajomych. Skoro oni dostrzegają potrzebę działania w sieci i najwyraźniej przynosi im to profity, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skutecznie zawalczył z nimi również na tym polu. Jeśli zadbasz o sięgnięcie po social media, Rzeszów realnie stanie się rynkiem, na którym wyraźnie zaznaczysz obecność Twojej firmy.

Media społecznościowe są genialnym kanałem, który umożliwia zarówno budowanie, jak i umacnianie pozytywnego wizerunku. To zaś oznacza bezpośrednio sprzedaż, która może mieć miejsce praktycznie z perspektywy fanpage’a na Facebooku. Jak sama nazwa wskazuje, social media są tworzone przez społeczność, czyli internautów. Są oni twórcami, ale i odbiorcami zamieszczanych treści, więc dotarcie do nich wymaga rozumienia jego specyfiki i potrzeb. Niezwykle ważne jest realne zaistnienie w social media, zwłaszcza tych, które gwarantują dotarcie do osób z naszego miasta.

Social media będą ważne również z innego powodu – integracja kanałów social media i generowanie z nich ruchu na Twoją stronę internetową, będzie miało wpływ na jej pozycjonowanie.

skuteczne social media Rzeszów

Sprzedaż poprzez Facebooka

Bez cienia wątpliwości Facebook jest najpopularniejszym portalem mediów społecznościowych na całym świecie. Z dużym prawdopodobieństwem również i Ty masz na nim konto. Biorąc pod uwagę, że niemała część użytkowników spędza na tym portalu nawet kilka godzin dziennie, o czym być może sam się zdołałeś już przekonać, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skierował do nich przekaz i nakłonił do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Na szczęście, możliwości, jakie daje Facebook, jest całkiem sporo.

Podstawowym krokiem jest założenie profilu Twojej firmy, który zwany jest fanpagem. Już na tym etapie istotne jest, aby opisać go odpowiednimi danymi: nazwą, opisem, linkiem do strony internetowej, danymi kontaktowymi. Również istotne jest dodanie właściwych grafik, które niezwykle lubią social media. Rzeszów jest konkretnym rynkiem, więc jeśli chcesz zawalczyć właśnie o klientów z tego regionu, warto zaznaczyć to w jakimś elemencie strony.

Prowadzenie profilu powinno opierać się w głównej mierze o tworzenie wypowiedzi, które jasno będą dotyczyły oferty. Warto również zadbać o to, aby tworzyć społeczność, która charakteryzuje social media. Rzeszów posiada interesującą społeczność, po którą z całą pewnością warto sięgnąć. Korzystanie z zaawansowanych opcji reklamowych Facebooka nie jest jednak darmowe, wymagać będzie więc pewnej inwestycji. Co składa się na spodziewane koszty?

Przede wszystkim Facebook wymaga zapłaty za emitowanie kampanii reklamowej. Pod tym względem to medium społecznościowe nie różni się wyraźnie od mediów tradycyjnych. Drugim kosztem jest opłata dla agencji, która będzie prowadziła rozmowy sprzedażowe z Twoimi klientami, a także zadba o stałe administrowanie Twojego profilu. Oczywiście, mógłbyś robić to we własnym zakresie, ale wymaga to niemałego nakładu czasu, a czasem i wiedzy o tym, jakie treści i działania faktycznie przyniosą spodziewany rezultat. Samodzielne prowadzenie profilu może przynieść skutki dalekie od początkowych założeń.

social media Rzeszów

Wyjątkowy mechanizm reklamowy Facebooka

Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy warto skorzystać z możliwości reklamowych, jakie daje Facebook, powinieneś pamiętać o tym, że portal ten posiada jeden z najlepszych mechanizmów reklamowych na świecie. Właściwie można powiedzieć, że jedynym równorzędnym rywalem na tym polu jest Google.

Sięgając po takie social media, Rzeszów otwiera się dla Ciebie jako przestrzeń z w pełni dostępnymi do określenia grupami docelowymi. Co za tym idzie, z łatwością możesz określić, komu będą się wyświetlać Twoje reklamy. W przypadku działań lokalnych możesz oznaczyć Rzeszów oraz jego okolice, a nawet zaznaczyć to, w których częściach miasta mają się znajdować osoby, którym będą wyświetlały się reklamy. Jeśli Twoja firma oferuje produkty i usługi np. dla ludzi młodych, możesz również wyraźnie oznaczyć wiek, a nawet płeć grupy docelowej.

Wykorzystanie reklamy możesz oprzeć zarówno na przekierowaniu ich bezpośrednio na stronę Twojego sklepu, jak i zachęcić do odwiedzenia fanpage’a. Z powodzeniem możesz zaprezentować również przygotowaną aplikację, jeśli taką posiadasz. Co więcej, Facebook w wyraźny sposób jest połączony z Instagramem, gdyż już z poziomu Facebooka możesz zaznaczyć, aby reklama wyświetlała się również na tym portalu.

prowadzenie social media Rzeszów

Social media – gdzie jeszcze warto sięgnąć?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że największą popularnością cieszy się Facebook oraz Instagram. Posiadanie na nich profili jest swego rodzaju uniwersalną podstawą, dzięki której możliwa jest regionalizacji działań, których przekaźnikiem będą social media. Rzeszów z pewnością stanie się rynkiem otwartym dla Twojej firmy, jeśli sięgniesz po takie rozwiązania. Warto jest jednak uzupełnić działania o dodatkowe opcje, które w określonych przypadkach będą bardzo owocne.

W przypadku Twittera należy pamiętać o tym, że opiera się on o publikowanie krótkich wypowiedzi, a także posiada specyficzną grupę odbiorców, wśród których znajdują się m.in. celebryci, dziennikarze i politycy. Oznacza to, że nie dla każdej firmy faktyczne opłacalne jest sięgnięcie po ten portal. W tym przypadku decyzję warto uzależnić od specyfiki Twojego biznesu.

Podobnej zasadzie podlega YouTube. Choć obecna tu grupa użytkowników jest wyraźnie szersza, założenie konta powinno wiązać się z umieszczaniem filmików. Nie każda firma może jednak pozwolić sobie na to, aby regularnie (np. co tydzień) wstawiać nowe materiały filmowe i robić to przez dłuższy czas.

Dobry content – klucz do sukcesu

Podstawą każdego sukcesu jest merytoryczny content, który umieszczany będzie w social mediach, a który wyraźnie zainteresuje Twoich potencjalnych klientów. Tym bardziej niezwykle ważne jest zadbanie zarówno o jakość publikowanych treści, jak i o dostosowanie do grupy docelowej.

Choć prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych jest możliwe dla każdego, warto zadać sobie pytanie: Czy koszty w postaci poświęconego na to czasu faktycznie sprawiają, że jest to lepsze od pozostawienia tego zadania specjalistom?

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz tworzyć merytoryczny content, który wpłynie na zwiększenie Twojej sprzedaży.