Zastanawiasz się, jak promować firmę w Rzeszowie? Chciałbyś zainwestować w social media marketing Rzeszów, ale słyszałeś, że wiąże się on nie tylko z zaletami, ale i z wadami? Z tego artykułu dowiesz się, czy warto tak naprawdę prowadzić marketing w social media.
Social media marketing Rzeszów – co to jest?
Social media marketing Rzeszów polega przede wszystkim na prowadzeniu działań promocyjnych na profilach społecznościowych jakiejś marki. Celem tych czynności jest oczywiście zdobycie nowego klienta i zwiększenie sprzedaży. Jednak ważne jest tu również to, że dzięki nim można wykreować wizerunek danej firmy, jak i zbudować zaufanie wśród odbiorców. Należy jednak uważać, gdyż nieprzemyślane działania mogą wyrządzić bardzo dużą szkodę dla promowanej marki.
Nieprzychylność odbiorców a social media marketing
Social media marketing Rzeszów, nawet jeśli będzie prowadzony w perfekcyjny sposób, to nie uchroni się od nieprzychylności odbiorców. Każda firma musi być świadoma tego, że zawsze pojawiają się osoby, które są niezadowolone z produktu lub usługi. Co więcej, w każdej chwili mogą oni też zostać zaatakowani przez negatywnych użytkowników, takich jak spamerzy czy trolle – którzy tylko czekają na moment, w którym będą mogli nadszarpnąć reputacji danej marki.
Poświęcanie dużo czasu na social media
Social media marketing Rzeszów wiąże się też z kolejną pułapką – jest nią spędzanie dużej ilości czasu na działaniach w social media. Poświęcając swój czas, liczy się na szybki zwrot w postaci zwiększenia sprzedaży. Jednak nie jest to takie łatwe. Wszelkie działania marketingowe wymagają wiedzy i doświadczenia. Są one bardzo czasochłonne, dlatego należy, jak najlepiej wykorzystać spędzony czas, aby każda godzina pracy prowadziła do rozwoju danego profilu – czyli w ostateczności do wzrostu zysków.
Social media też kosztują
Ważną sprawą, którą koniecznie należy tutaj poruszyć jest to, że wiele osób uważa, że social media marketing Rzeszów jest tani, albo i darmowy. Otóż wcale tak nie jest! Media społecznościowe wiążą się z różnymi kosztami. Pierwszym z nim jest oczywiście zapłata za usługę. Jeśli wybierze się agencję marketingową, to koszty będą największe. Można te działania zlecić freelancerowi czy też zająć się nimi samodzielnie – co będzie darmowe. Poza tym wydatkiem pamiętać trzeba o płatnych reklamach. Jak wiadomo, social media pochłaniają sporo czasu, który mógłby być przeznaczony na inne formy rozwijania biznesu, dlatego warto przekalkulować, która metoda reklamy będzie bardziej opłacalna.
Działanie bez przekonania
Do wad social media marketing Rzeszów można także zaliczyć prowadzenie tych działań bez przekonania. Chodzi tu o to, że bardzo często jakieś marki mają prowadzone profile, ale publikowane treści i cała aktywność, nie zachęca odbiorców do zapoznania się z ofertą. Takie firmy zaczynają też wierzyć w to, że ich marka jest nieciekawa i dlatego nie wzbudza zainteresowania. Prowadzi to do tego, że rezygnują one z posiadania profili w social media. W takiej sytuacji potrzebny jest dobry plan połączony z zaangażowaniem, aktywnością i budowaniem skuteczności. Należy przede wszystkim jasno określić cel swoich działań. Jeśli nie jest się w stanie tego zrobić – to lepiej poczekać z aktywnością w social mediach.
Social media nie są dla każdego
Kolejną wadą jest tu to, że social media marketing Rzeszów nie jest dobrym pomysłem dla każdej branży. Dokładniej mówiąc, istnieją takie biznesy, które słyną z tego, że są profesjonalni czy też nawet perfekcyjni. Dla takich firm social media nie są najlepszym rozwiązaniem. Dlaczego tak jest? Trzeba tu wziąć pod uwagę to, że media społecznościowe (Instagram, Facebook czy LinkedIn) powiązane są z zupełnie inną formą komunikacji. Panuje w nich przede wszystkim koleżeńska atmosfera. Skracany jest dystans, tworzone są treści z przymrużeniem oka. Do odbiorców należy zwracać się jak do znajomych, a nie jak do potencjalnych klientów. Poważne biznesy nie będą chciały tworzyć treści w taki sposób, a niedostosowanie komunikatu do specyfiki social mediów, będzie skutkowało brakiem zainteresowania, zmarnowanym czasem i pieniędzmi.