Zakładając własną firmę, już na samym początku zaczynają pojawiać się pytania: jak zareklamować markę, jak dotrzeć z ofertą do klientów? Można prowadzić marketing w Rzeszowie nastawiony na dotarcie do lokalnych odbiorców. Te działania nie wykluczają jednak także zyskania znacznie szerszego grona klientów. Klucz tkwi w wykorzystaniu potencjału, jaki daje marketing online. Dziś to właśnie tam klienci szukają informacji o produktach, czy usługach; przeglądają opinie i polecenia innych, sprawdzają recenzje, czytają blogi i w końcu oczekują, że znajdą tam także swoją ulubioną, lokalną firmę…
Marketing tradycyjny czy online?
Marketing w Rzeszowie przy użyciu tradycyjnych środków, takich jak chociażby ulotki reklamowe to dobry sposób na przyciągnięcie lokalnej społeczności. Dystrybucja ulotek reklamowych nie kosztuje wiele, zwłaszcza jeśli ma się do dyspozycji własną drukarkę i pomysł na ciekawe hasło, gdyż to głównie ono zwraca uwagę. Ulotki można np. rozdawać przechodniom, zostawić w niektórych miejscach użyteczności publicznej, czy we własnej firmie. Ciekawym rozwiązaniem jest także podjęcie współpracy z pocztą polską w celu dostarczenia ulotek do skrzynek pocztowych, czy lokalną prasą – dołączenie ulotek do aktualnego wydania gazety na pewno zwróci uwagę odbiorców. Jest to jednocześnie forma marketingu bezpośredniego, a jej skuteczność zależy od tego, jak bardzo trakcyjna jest ulotka.
Można jednak także prowadzić marketing w Rzeszowie, a jednocześnie dotrzeć do szerszego grona odbiorców, korzystając z możliwości, jakie daje promocja w sieci. Blog firmowy, obecność na forach tematycznych i branżowych, własna strona internetowa czy konta na Facebooku lub Instagramie – to udane formy promocji w social mediach…
Zalety social marketingu
Prowadzenie profilu na portalach społecznościowych nie wymaga nakładów finansowych (o ile nie zdecydujemy się na płatne reklamy). Pomaga jednak nawiązać dialog z konsumentami, zwiększyć rozpoznawalność i dotrzeć do sprecyzowanej grupy klientów. Publikowanie ciekawych postów z nastawieniem na reakcję użytkowników, w krótkim czasie pozwoli zbudować przywiązanie do marki. Myśląc o większym zaangażowaniu i szybszym przepływie informacji, warto połączyć ze sobą prowadzenie dwóch profili np. Facebook i Instagram. Co więcej, w sieci znajdziemy wielu mikro influencerów, a współpraca z nimi może przynieść wiele korzyści firmie.
Prowadzenie bloga firmowego to kolejna skuteczna forma marketingu. Konsumenci bardzo chętnie odwiedzają takie miejsca, zwłaszcza jeśli mają charakter poradnikowy. Strona internetowa typu one page to doskonałe miejsce, gdzie możemy zaprezentować swoją ofertę w profesjonalny sposób i utrwalić taki wizerunek firmy. Z kolei odwiedzanie grup tematycznych (a tym także fora), może zapewnić nam darmowy marketing szeptany, a jednocześnie mieć kontrolę nad tym, co inni piszą na temat naszej marki…
Marketing w Rzeszowie – gdzie znaleźć dobrą agencję?
Wiele działań podejmowanych w akcie promocji, wymaga poświęcenia sporych pokładów czasu. Nie zawsze jest to możliwe działając w pojedynkę. Dlatego też wiele firm, decyduje się na podjęcie współpracy z agencjami marketingowymi. Jak znaleźć odpowiednią agencję? Być może ktoś z naszych znajomych korzystał w ostatnim czasie z takiego wsparcia i jest nam w stanie kogoś polecić?
Zawsze możemy skorzystać także z wyszukiwarki Internetowej, wpisując frazy: ”Agencja marketingowa z Rzeszowa”, w zasadniczych wynikach wyszukiwania wyświetlą nam się strony najlepiej zoptymalizowane, które cieszą się dobrą widocznością oraz zainteresowaniem ze strony klientów. Poza tym możemy spróbować poszukać na forach. Koniecznie także należy sprawdzić opinie i komentarze na temat danej agencji, zanim zdecydujemy się na podjęcie współpracy.
Czy warto współpracować z agencjami marketingowymi?
Promocja w sieci daje wiele możliwości i niekoniecznie wiąże się z koniecznością podjęcia współpracy. Tym bardziej że ta wiąże się z kolei z kosztami, na co nie zawsze mogą sobie pozwolić początkujące firmy. Można prowadzić marketing w Rzeszowie ze wsparciem agencji tylko w przypadku konkretnych działań, z którymi np. nie dajemy sobie rady w pojedynkę. Współpraca z doświadczonymi osobami to pewność, że są na bieżąco ze wszelkimi nowinkami w świecie marketingu i są w stanie dobrać najlepsze rozwiązanie dla naszej firmy.
Marketing w Rzeszowie — koszty
Działania promocyjne, mające na celu zwiększenie świadomości marki, utrwalenie pożądanego wizerunku oraz przyciągnięcie odbiorców, którzy staną się potencjalnymi klientami – muszą być przemyślane i poprowadzone w sposób profesjonalny. Bez względu na to, czy zdecydujemy się na marketing w Rzeszowie, Krakowie czy każdym innym mieście – wiąże się to z poniesieniem pewnych kosztów, na które musimy być przygotowani.
Ostateczna cena zależy oczywiście od wielkości zadań, ich rodzaju czy stopnia trudności. Prowadzenie firmowego bloga z kilkoma wpisami w miesiącu to koszt ok. 500-600 zł. Proste działania związane z content marketingiem zaczynają się od kwoty ok. 400 zł. Ambasador marki będzie z kolei liczył koszt miesięcznych działań, zaczynający się od kwoty 1000 zł. Wdrożenie pierwszych działań marketingowych zazwyczaj jest najdroższe. Niemniej ważne jest jednak także ich podtrzymanie.