Podstawą strategii marketingowej w dzisiejszych czasach jest promowanie się w Internecie. Zdecydowana większość konsumentów korzysta z usług online i tam wyszukuje informacje. Jaki jest koszt kampanii reklamowej i o czym trzeba pamiętać?
Warto na początku zdać sobie sprawę, że koszt kampanii reklamowej zależy od bardzo wielu czynników. Nie da się zatem jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o wszystkie koszty. W tym celu należy przeanalizować konkretną sytuację. Można jednak wstępnie zorientować się, jak prezentują się te wyniki statystyczne.
W głównej mierze to właśnie od Ciebie zależy, jaki będzie całkowity koszt kampanii reklamowej. To Ty planujesz budżet, jaki wydasz na kampanię. Możesz przeznaczyć kilkaset, kilkanaście tysięcy albo nawet kilkadziesiąt – zależnie od tego, czego oczekujesz. Skuteczna reklama nie musi jednak równać się niebotycznym sumom, a mała firma nie potrzebuje przeznaczać na kampanię tak ogromnego budżetu, jak duża korporacja. Warto wydać na kampanię tyle, żeby jej koszt wrócił do Ciebie z nawiązką.
Kampania reklamowa na miarę
Kampanie realizowane w Internecie w mediach społecznościowych lub za pomocą Google Ads dają jednak możliwość oszacowania wydatków. Można wymienić główne czynniki, które wpłyną na jej koszt:
- liczba kliknięć w reklamę
- liczba wyświetleń
Są to szacunkowe dane, oczywiście na koszt kampanii reklamowej wpływa wiele innych czynników.
Kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads są obecnie największymi graczami na rynku platform reklamowych. Mają ogromne zasięgi. Facebook ma ogromną sieć partnerów, natomiast za pomocą Google wyszukuje się wiele produktów i usług.
Facebook może się pochwalić ponad 3 miliardami użytkowników na całym świecie. Wielu z nas uwielbia codziennie scrollować Facebooka, a przynajmniej robi to regularnie. Wykorzystując oba kanały reklamowe można osiągnąć ogromny sukces reklamowy.
To, co łączy reklamy Facebooka i Google, to podobny sposób rozliczania płatności:
- PPC – Pay Per Click. Na koszt kampanii reklamowej w tym modelu płacisz za reklamę dopiero wtedy, gdy klient w nią kliknie, by przejść do oferty na stronie. Stanowi idealne rozwiązanie, gdy kampania jest w większości nastawiona na sprzedaż.
- CPV – Cost Per View. Koszt kampanii reklamowej opiera się tu na naliczaniu płatności za każdą odsłonę reklamy. Najbardziej opłacalny jest, gdy reklamy wyświetlają się w formie pop-upu albo innej formie, która angażuje użytkownika. Jeśli kampania jest nastawiona głównie na poprawienie wizerunku, warto rozważyć to rozwiązanie.
Jak promować firmę w Rzeszowie
Wielu lokalnych przedsiębiorców zastanawia się, jak promować firmę w Rzeszowie. Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Obecnie najskuteczniejsza jest reklama online, co nie oznacza, że można zapomnieć o tradycyjnych metodach.
Koszt kampanii reklamowej może być rozliczany na różne sposoby. To, który model będzie opłacał się bardziej, zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć w ramach kampanii. Więcej dokładnych informacji udzieli Ci agencja marketingowa z Rzeszowa, która zaproponuje indywidualny projekt.